متره و برآورد ٫ صورت وضعیت ٫ تعدیل و آنالیزبهاء

متره و برآورد ٬صورت وضعیت ، تعدیل ٬ قیمت جدید ٬ آنالیز بهاء و سایر اصول قراردادی و اجرایی٬ ادعا وClaim + تهیه و تدریس و آموزش

متره و برآورد ٫ صورت وضعیت ٫ تعدیل و آنالیزبهاء

متره و برآورد ٬صورت وضعیت ، تعدیل ٬ قیمت جدید ٬ آنالیز بهاء و سایر اصول قراردادی و اجرایی٬ ادعا وClaim + تهیه و تدریس و آموزش

فرهنگ اپارتمان نشینی

یک نمونه منشوراخلاقی آپارتمان نشینی : 

 

http://www.metror.ir/1389/04/10/post-129/

معرفی نرم افزار تهیه صورت وضعیت

فقط در کلاسهای خصوصی ارائه می گردد.

 

 

موفق باشید.

http://www.metror.ir

چه آسان یکدیگر را روانه قبرستان می‌کنیم!

مقاله جالبی را در مورد رانندگی در ایران دیدم با عنوان  ؛ چه آسان یکدیگر را روانه قبرستان می‌کنیم!  ؛  که لینک آن در زیر آمده است و خواندن آن خالی از فایده نیست:

http://tabnak.ir/pages/?cid=19674

سوالات صورت وضعیتی !

لطفا هرگونه سوالی در مورد تهیه صورت وضعیت و تعدیل و اشکالات بخشنامه ای دارید یا به ذهنتان می رسد . در این وبلاگ و در بخش نظرات اعلام تا با اسم خود شما اعلام و پاسخ آن از مراجع ذیصلاح اخذ و در همین وبلاگ اعلام گردد.

قبلا از همکاری شما خوانندگان سپاسگزارم.


فراخوان سوالات صورت وضعیت

از خوانندگان و بینندگان این وبلاگ درخواست می گردد در قسمت نظرات . سوالات صورت وضعیتی (‌بخشنامه ها  - متره و برآورد - آنالیز قیمت - قیمت جدید - ستاره دار و ... و هر سوال مرتبط با تهیه و دفاع از صورت وضعیت ) که خود یا دوستانتان با آن برخورد و به پاسخ رسیده یا نرسیده اید را برای  اعلام  برای دیگر دوستان وتبادل اطلاعات با یکدیگر در این وبلاگ منتشر کنید.

از ابراز لطف شما پیشاپیش سپاسگزارم .

نکات بخشنامه تعدیل

اول مطالعه بخشنامه :

101-173073

 اما اولین سوال در مورد تعدیل:

1- آیتمی در فهرست پایه منظم به پیمان وجود ندارد و ستاره دار است اما به روش کار جدید قیمت گذاری می شود. شاخص تعدیل آن مبنای پیمان است یا شاخص مبنای فهرست پایه ؟

مثال : در پیمانی که شاخص مبنای آن سه ماهه چهارم 85 است ، تهیه و نصب انکربولت در فهرست پایه یعنی فهرست ابنیه 85 وجود ندارد پیمانکار ادعای قیمت جدید دارد و قیمت آن به روش قیمت جدید تهیه و با تعدیل معکوس قیمت غیر پایه یا پایه تایید می شود سوال اینست که شاخص مبنا جهت تعدیل سه ماهه مبنای پیمان ( چهارم 85 ) است یا سه ماهه مبنای تهیه فهرست یعنی سه ماهه چهارم 84 ) ؟