متره و برآورد ٫ صورت وضعیت ٫ تعدیل و آنالیزبهاء

متره و برآورد ٬صورت وضعیت ، تعدیل ٬ قیمت جدید ٬ آنالیز بهاء و سایر اصول قراردادی و اجرایی٬ ادعا وClaim + تهیه و تدریس و آموزش

متره و برآورد ٫ صورت وضعیت ٫ تعدیل و آنالیزبهاء

متره و برآورد ٬صورت وضعیت ، تعدیل ٬ قیمت جدید ٬ آنالیز بهاء و سایر اصول قراردادی و اجرایی٬ ادعا وClaim + تهیه و تدریس و آموزش

سوالات صورت وضعیتی !

لطفا هرگونه سوالی در مورد تهیه صورت وضعیت و تعدیل و اشکالات بخشنامه ای دارید یا به ذهنتان می رسد . در این وبلاگ و در بخش نظرات اعلام تا با اسم خود شما اعلام و پاسخ آن از مراجع ذیصلاح اخذ و در همین وبلاگ اعلام گردد.

قبلا از همکاری شما خوانندگان سپاسگزارم.


نظرات 11 + ارسال نظر
مترور سه‌شنبه 24 دی 1387 ساعت 15:27 http://analyze.blogfa.com/

به وبلاگ من هم سر بزنید.

شه رضا دوشنبه 7 اردیبهشت 1388 ساعت 22:10

اگه کسی می دونه بخشنامه ای که به وضوح بیان کرده باشه به توقف تعدیل تعلق نمی گیره ممنون می شم اگه جوابش را به میل بفرشته

منظور از توقف چیه؟ تعلیق ؟ یا تاخیر؟ یا چیز دیگه ؟ لطفا بیشتر توضیح بدهید .
اگر پاسخ اختصاصی می خواهی سوالت را علاوه بر وبلاگم به ای میلم هم بفرست.
ممنون.
ahmad_rj@yahoo.com

هادی ناصری یکشنبه 27 اردیبهشت 1388 ساعت 09:47

در کارگاهی مقرر گردیده که ۱۵ سانتیمتر ازپی کنی کف به صورت دستی پرداخت گردد ولی کارفرما از پرداخت هزینه حمل دستی تا ۵۰ متر امتناع می ورزد (درحالی که واقعا انجام میشود)و به توضیحات بند ۱۹ فصل دوم فهرست ابنیه ۸۵ استناد می کند و آن را غیر قابل پرداخت می داند خواهشمند است اگر راهکاری دارید به این جانب نیز اعلام فرمایید.

هادی ناصری یکشنبه 27 اردیبهشت 1388 ساعت 09:52

در کارگاهی سازه ای وجود دارد که ارتفاع فونداسیون آن ۳ متر می باشد و به علت سختی کار پیمانکار ادعای قالب بندی از آیتم قالب دیوار تا ۳.۵ متر را دارد آیا قالب پرداخت است یا خیر؟

- استعلام از معاونت راهبردی ریاست جمهوری با پاسخ منفی ان معاونت همراه بود . یعنی تعلق نمی گیرد و از قالب بندی داخل پی قابل پرداخت است.
در صورت موافقت شرکت استعلام کننده فایل آنرا روی اینترنت قرار خواهم داد .

سلمان دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 10:33

با عرض سلام. متاسفانه نتوانستم با موبایل شما تماس بگیرم. من در یک شرکت مشاور در مشهد کار می کنم. در رابطه با اعمال ضریب بالاسری به مصالح پایکار ماده ۲۹ اشاره صریحی ندارد و ما بدون اعمال ضریب وکسر کسورات قانونی عمل نموده ایم. اگر متن سوال و جوابی را از سازمان دارید خوشحال می شوم به اطلاع من برسانید چراکه ما در پروژه هایمان تاکنون اینگونه عمل کرده بودیم.
متن زیر متن سوال اینجانب از برنامه و بودجه است که هنوز پاسخ آن ارسال نشده است. اگر شما پاسخ آنرا می دانید لطفاْ مرا راهنمایی کنید:
طبق بند ج-1 ماده 48 شرایط عمومی پیمان مصالح پای کار بر اساس نرخ متعارف روز در تاریخ خرید که مورد توافق دو طرف باشد، در صورت وضعیت قطعی منظور می گردد.حال 1- اگر کارفرما به هر دلیلی و علی رغم استعلام قیمت موافق قیمتهای خرید پیمانکار نباشد چگونه عمل می شود؟ 2- به قیمتهای محاسبه شده چه ضرایبی تعلق می گیرد؟ 3- بابت حمل، بار اندازی و نگهداری و سایر هزینه های متفرقه مربوط به مصالح که در قیمت خرید منظور نشده است چگونه عمل می شود؟ 4- آیا ضریب پیشنهاد قیمت پیمانکار در مصالح نیز اعمال می گردد؟
۵- در صورتیکه پیمانکار کار جدیدی را انجام داده است و قیمت آن هنوز تعیین نگردیده و توافقی روی مبلغ قیمت جدید صورت نمی گیرد چه باید کرد؟

پاسخ کوتاهی را به ای میل شما فرستادم امیدوارم به زودی بتوانم پاسخ کاملی براساس بخشنامه های سازمان مدیریت به شما بدهم

آرمین یکشنبه 4 مرداد 1388 ساعت 15:04

سلام .سوال من در مورد بیمه و مالیات کارهای پیمانکاری بصورت دستمزدی در پروژه های عمرانی و غیر عمرانی است و آیا اساسا به کارهای پیمانکاری مالیات بر ارزش افزوده تعلق می گیردد و محاسبه آن چگونه است .با تشکر

فرزانه شنبه 18 مهر 1388 ساعت 11:18

راجع به حمل سیمان و آهن آلات سوال دارم
مقدار حمل را در فواصل مازاد 30 کیلومتر چطور محاسبه میشود آیا مثل بارگیری و حمل در فصل تخریب که مازاد فاصله را در مقدار اولیه ضرب میکنیم عمل میشو د یا خیر

- سوال شما را درست متوجه نشدم . لطفا مقدمه فصل ۲۸ را کامل مطالعه کنید اگر متوجه نشدید سوال خود را واضح تر بیان نمایید .
اما بطور کلی : کل فاصله موجود منهای ۳۰ کیلومتر اول آن می شود فاصله حمل ؛ مگر آنکه در ۳۰ کیلومتر اول قسمت خاکی داشته باشیم .
در مورد مقدار مصالح ضرایب پرت فراموش نشوند.!!
موفق باشید - جعفرزاده

یاسر چهارشنبه 15 تیر 1390 ساعت 12:07 http://www.aparteman.blogsky.com

اگه قرادادی با فهرست بهای ابنیه 84 و با 2 درصد پلوس منعقد شده باشه ، این میزان پلوس در فهرست بهای ابنیه 88،87،86،85،84، اگه بخواد برابری کنه به چه میزانه؟

از طریق ایمیل به شما پاسخ داده شد
همینطور در وب سایت مترور www.metror.ir

خواهشمند است سوالات خود را از طریق سایت مترور با ما در میان بگذارید. تا سریع تر پاسخ خود را دریافت نمایید.

با تشکر

جلال سه‌شنبه 1 شهریور 1390 ساعت 09:43

باسلام: دریک قرارداد 200،000،000 تومانی مبلغ آیتم ستاره دار (ورق ساندویچ پانل از نوع گالوانیزه ) 75،000،000 تومان شده است لطفا جهت محاسبه تعدیل مورد مذکور اینجانب را ارائه طریق فرمایید. باتشکر

لطفا سوالات خود را از طریق سایت مترور با اینجانب در میان بگذارید تا بصورت سیستماتیک پاسخ خود را دریافت نمایید.

لینک ارسال سوالات :

http://www.metror.ir/index.php?option=com_ckforms&view=ckforms&id=3&Itemid=105


پاسخ شما نیاز به اطلاعات دیگری از آیتم مذکور و همچنین اطلاعاتی از پیمان شما دارد.

بطور مثال آیتم ستاره دار مذکور در زمان مناقصه تهیه شده یا در طول پروژه (‌قیمت جدید ؟ ) ، سه ماه مبنای پیمان و سه ماهه مبنای تهیه قیمت جدید چه دوره هایی هستند ؟ پیمان شما تعدیل پذیر است ؟ فهرست منضم به پیمان شما و سال آن ؟
ضرایب پیمان شما کدام و مقادیر آنها ؟
قیمت جدید برمبنای قیمتهای محل اجرا تهیه شده یا محل خرید ؟ حمل در آن منظور شده است؟ تا چند کیلومتر ؟ چه ضرایبی را در تهیه قیمت جدید لحاظ نموده اید؟

با تشکر

حسین چهارشنبه 27 دی 1391 ساعت 08:50

سلام
تعدیل معکوس چیه و چطوری محاسبه میشه

با سلام
این وبلاگ به روزرسانی نمی گردد لطفا سوالات خود را در سایت مترور مطرح و از همان طریق پاسخ خود را دریافت نمایید.

موفق باشید.
www.metror.ir

sharifi سه‌شنبه 29 بهمن 1392 ساعت 22:12

ba salam
aya be nazar shuma be hazineh taligh k az soy karfarma taalogh migirad kosorat bimeh va daraye kasr mishavad ba tavajoh be in ke in hazineh dar doran tatili kargah mibashad va hajm kari anjam nashodeh ast,aya bakhshnameh ee hast k jologiri kuneh az kososrat ghanoni ?

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد