متره و برآورد ٫ صورت وضعیت ٫ تعدیل و آنالیزبهاء

متره و برآورد ٬صورت وضعیت ، تعدیل ٬ قیمت جدید ٬ آنالیز بهاء و سایر اصول قراردادی و اجرایی٬ ادعا وClaim + تهیه و تدریس و آموزش

متره و برآورد ٫ صورت وضعیت ٫ تعدیل و آنالیزبهاء

متره و برآورد ٬صورت وضعیت ، تعدیل ٬ قیمت جدید ٬ آنالیز بهاء و سایر اصول قراردادی و اجرایی٬ ادعا وClaim + تهیه و تدریس و آموزش

کلیات فهرست بهای واحد رشته ابنیه سال 1388

این هم کلیات فهرست بهای واحد رشته ابنیه سال  1388

بعضی از ردیف ها حسابی کارفرماییه کارفماییست ماشالله  !!!!

1-       مفاد کلیات ، مقدمه فصل ها و شرح ردیف ها ، اجزای غیرقابل تفکیک و مکمل یکدیگر هستند.

2-       شرح ردیف ها و شرح درج شده در مقدمه فصل ها و کلیات ، به تنهایی تعیین کننده مشخصات کامل کار نیست ، بلکه بهای واحد هر یک از ردیف ها در صورتی قابل پرداخت است که کار ، طبق نقشه و  مشخصات فنی انجام شود و با مشخصات تعیین شده در این فهرست بهاء مطابقت داشته باشد.

3-       قیمت های این فهرست بهاء ، متوسط هزینه اجرای کارهای مربوط به رشته ابنیه و ابنیه صنعتی بوده و شامل هزینه های تامین و به کارگیری نیروی انسانی ، ماشین آلات و ابزار و همچنین تامین مصالح مورد نیاز ، شامل تهیه ، بارگیری ، حمل و باراندازی مصالح ، جابجایی مصالح در کارگاه ، اتلاف مصالح ، و بطور کلی اجرای کامل کار است . هزینه اجرای آزمایش و راه اندازی ( برحسب مورد ) در بهای واحد ردیف های این فهرست بهاء پیش بینی شده است .

4-       قیمت های این فهرست بهاء ، قیمت کاملی برای انجام کار ، طبق نقشه و مشخصات فنی است . هیچ گونه اضافه بهایی بابت سختی زمین ، عمق یا ارتفاع ، تعبیه سوراخ ، بارگیری ، حمل و باراندازی و موارد دیگر که اجرای کار را مشکل تر یا مخصوص کند ، جز آنچه به صراحت در این فهرست بهاء برای آن بهاء یا اضافه بها پیش بینی شده ، قابل پرداخت نیست.

5-       مبلغ مربوط به ضریب های طبقات و هزینه تجهیز و برچیدن کارگاه ، در صورتی که در برآورد هزینه اجرای کار منضم به پیمان ، منظور شده باشد ، قابل پرداخت است.

6-       با نتیجه گیری از مقایسه فصل های این فهرست بهاء با یکدیگر یا مقایسه این فهرست بها با فهرست های دیگر  ، یا مقایسه آن با قیمت های روز یا استناد به تجزیه قیمت ، یا هرنوع مقایسه دیگر وجه اضافی بجز آنچه به صراحت تعیین شده است قابل پرداخت نمی باشد.

7-       در هر بخش از این فهرست بها که دستورالعملی برای نحوه برآورد داده شده است ، مفاد آن تنها برای مرحله برآورد نافذ خواهد بود.

8-       منظور از مشخصات فنی در این فهرست بها ، مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی « تجدید نظر دوم » ( نشریه شماره  55  دفتر نظام فنی و اجرایی معاونت نظارت راهبردی ) و بر حسب مورد ، مشخصات فنی خصوصی پیمان ، مشخصات تعیین شده در نقشه های اجرایی و دستورکارهاست.

9-       در ردیف هایی که نوع سیمان مشخص نشده است ، منظور سیمان پرتلند است.

10-     در فصل های کارهای فولادی سبک ، کارهای الومینیومی و کارهای چوبی ، تهیه یراق الات به عهده پیمانکار است . هزینه تهیه و حمل یراق آلات براساس فاکتور فروش مورد تایید کارفرما به پیمانکار پرداخت می شود . این هزینه مشمول تعدیل آحاد بهاء نبوده و صرفا با ضریب 30/1 پرداخت می گردد و سایر ضریب های پیمان به آن تعلق نمی گیرد.

11-     هزینه بارگیری ، حمل تا 30 کیلومتر و باراندازی مصالح در قیمت ردیف های این فهرست بهاء منظور شده است . هزینه حمل بیش از آن تنها برای مواردی که در مقدمه فصل حمل و نقل پیش بینی شده است ، محاسبه می شود.

12-     شرایط عمومی که در مقدمه فصل بتن در جا پیش بینی شده است ، برحسب مورد برای بتن پیش ساخته نیز نافذ است.

13-     نمونه یا کاتالوگ فنی مصالح و تجهیزات مورد نیاز باید از نظر تطبیق با مشخصات فنی ، قبل از سفارش به تایید مهندش مشاور برسد.

14-     اندازه گیری کارها ، براساس ابعاد کارهای انجام شده ، که طبق ابعاد درج شده در نقشه های اجرایی ، دستورکارها و صورتمجلس هاست ، با توجه به مفاد کلیات و مقدمه فصل ها ، صورت می گیرد. در مواردی که روش ویژه ای برای اندازه گیری در این فهرست بهاء پیش بینی شده است ، اندازه گیری به روش تعیین شده انجام می شود.

15-     عملیاتی که پس از انجام کار پوشیده می شود و امکان بازرسی کامل آن ها بعدا میسر نیست ، مانند پی کنی ها و نصب میلگرد ، باید مطابقت آنها با نقشه های اجرایی ، مشخصات فنی و دستورکارها ، حین اجرای کار و قبل از پوشیده شدن ، با مهندس مشاور ، صورتجلسه شود.

16-     ردیف هایی که بصورت اضافه بهای اجرای کار زیر تراز آب زیرزمینی پیش بینی شده است شامل  هزینه های کندی پیشرفت کار در محیط آبدار و تخلیه آب با تلمبه موتوری است و در صورتی پرداخت می شود که لزوم استفاده از تلمبه موتوری یا وسیله مشابه آن به تایید مهندس مشاور برسد و پس از انجام کار صورتمجلس شود . ردیف های یادشده ، به آن قسمت از عملیات که زیر تراز آب زیرزمینی انجام شود تعلق می گیرد.

17-     مصالح پایکار ، طبق پیوست 1 در صورت وضعیت های موقت منظور و پرداخت می شود.

18-   جدول زیر مقدار سیمات مورد استفاده در انواع ملات ها را مشخص می کند :

شرح

ملات ماسه سیمان 1:6

ملات ماسه سیمان 1:5

ملات ماسه سیمان 1:4

ملات ماسه سیمان 1:3

مقدار سیمان

200

225

285

360

شرح

ملات ماسه بادی و سیمان 1:4

ملات ماسه بادی و سیمان 1:3

ملات باتارد  1:2:8

ملات باتارد  1:2:10

مقدار سیمان

285

360

130

110

شرح

ملات سیمان پودرسنگ خاک سنگ 1:1:3

دوغاب سیمان سفید پودرسنگ 1:4 برای بندکشی سنگ پلاک و کاشی سرامیک

دوغاب سیمان سفید خاک سنگ 1:6 برای بند کشی موزاییک فرنگی

ملات موزاییک

5/2 : 5/2 : 1

مقدار سیمان

300

400

225

350

شرح

ملات موزاییک

 2: 5/1 : 1

دوغاب سیمان معمولی

مقدار سیمان

450

430

19-   در تنظیم صورتجلسات موارد زیر باید مورد توجه قرار گیرد:

1-19   صورتجلسات باید در حین اجرای عملیات و براساس نقشه های اجرایی ، مشخصات فنی عمومی ، مشخصات فنی خصوصی و دستور کارها تهیه شوند و شامل اطلاعات زیر باشند :

-             نام کارفرما ، مهندس مشاور ، پیمانکار ، شماره ، تاریخ پیمان و موضوع پیمان

-             ذکر دلایل و توجیهات فنی لازم برای اجرای کار موضوع صورتجلسه

-             ارائه توضیحات کافی و ترسیم نقشه با جزییات کامل و بیان مشخصات فنی کار

-             متره نمودن کار و محاسبه مقادیر و احجام عملیات

2-19            صورتجلسات باید به امضای پیمانکار ، مهندس ناظر مقیم ، مهندس مشاور و کارفرما ( در موارد تعیین شده ) برسد. تمامی صورتجلسات باید توسط کارفرما به مهندس مشاور برای اعمال در صورت وضعیت به همراه موضوع کار و جدول خلاصه مقادیر ابلاغ شود. صورتجلسات فاقد ابلاغ کارفرما معتبر نبوده و قابل استناد نمی باشد . ابلاغ صورتجلسات توسط کارفرما به منظور مستند سازی مدارک و صورتجلسات بوده و از تعهدات و مسئولیت های مهندس مشاور و پیمانکار نمی کاهد.

3-19            تاریخ ابلاغ کارفرما باید با زمان اجرای عملیات موضوع صورتجلسه مطابقت داشته باشد در غیر اینصورت و سپری شدن سه ماه از زمان اجرای کار ، صورتجلسه قابل استناد نخواهد بود.

4-19            هرگونه پرداخت به پیمانکار از بابت کارانجام شده قبل از تنظیم و ابلاغ صورتجلسه مجاز نمی باشد.

20-    این فهرست بهاء برمبنای قیمت های سه ماهه چهارم سال 1387 محاسبه شده است.

ا.جعفرزاده 

بهمن ماه ۱۳۸۸ 

اصفهان 

 

..

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد