متره و برآورد ٫ صورت وضعیت ٫ تعدیل و آنالیزبهاء

متره و برآورد ٬صورت وضعیت ، تعدیل ٬ قیمت جدید ٬ آنالیز بهاء و سایر اصول قراردادی و اجرایی٬ ادعا وClaim + تهیه و تدریس و آموزش

متره و برآورد ٫ صورت وضعیت ٫ تعدیل و آنالیزبهاء

متره و برآورد ٬صورت وضعیت ، تعدیل ٬ قیمت جدید ٬ آنالیز بهاء و سایر اصول قراردادی و اجرایی٬ ادعا وClaim + تهیه و تدریس و آموزش

وضعیت مترورها در پروژه های آتی

بطور حتم با وضعیت فهرست های بها جدید ( نمونه اش فهرست های بها سال 1388  ) و روش قراردادی پروژه ها که دارد با شتاب بیشتری به سمت EPC پیش می رود یک تحولی هم در وضعیت مترورها پیش خواهد آمد و دوستی هم می گفت نگران وضعیت صورت وضعیت نوشتن هستم.

بایدگفت نگرانی این دوست هم به جاست و هم بی جا . 

 

به جا از آنجا که ما مترورها مثل بقیه مشاغل فنی باید توجه داشته باشیم که درجازدن و بر یک نقطه  تکیه زدن نتیجه مطلوبی نخواهد داشت ( فقط صورت وضعیت نوشتن ) و باید با وضعیت روز به پیش رفته و توانایی هایمان را افزایش دهیم و گرنه نه تنها فسیل می شویم بلکه باید همیشه نگرانی هایی را همراه داشته باشیم و یک روز هم دیگر کاری از ما ساخته نخواهد بود. 

 

اما بی جا برای آن کسانی که خود را با دانش روز مجهز کرده و شتاب را با سرعت خود همراه کرده اند ، بطور قطع جهان نه تنها برای افراد ساکن نمی ایستد که برای آنهایی هم که با سرعت ثابت در حرکت هستند از شتابش نخواهد کاست ، توصیه من به جوانترها مطالعه و فعالیت بیشتر است . بطور حتم هرچه می گذرد کار برای تنبل های فکری ! در همه رشته ها سخت تر خواهد شد والبته راههای کسب درآمد بیشتری پیش روی انسانهای فعال و فنی تر قرار خواهد گرفت . به عبارتی راه کسب درآمد و مقدار درآمد به نوع و مقدار تخصص افراد ارتباط بیشتری خواهد یافت.  

 

و بنظر بنده حداقل دو تغییر در این رشته در حال اتفاق است و مقداری از این اتفاق هم تا کنون ایجاد شده است :

1-      شرح شغل مترورها

2-      محل های تاثیر گذاری مترورها در فعالیت های پروژه ها

 

واگر فرصتی دست داد این بحث را با شرح بیشتر و مثالهای عینی دنبال خواهم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد